Monday 2 July 2012

Tiga diplomat akan disiasat

 
 
 
KUALA LUMPUR 22 Jun - Kerajaan akan menyiasat penglibatan tiga diplomat Singapura dalam perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu sama ada sebagai pemerhati atau peserta sebelum tindakan lanjut diambil.


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, perkara tersebut kini dalam pertimbangan Kementerian Luar dan sebaik sahaja fakta sebenar mengenai penglibatan mereka diperoleh tindakan susulan akan diputuskan.


"Kita mahu pastikan kesahihan laporan sama ada mereka hadir sebagai pemerhati atau terlibat dalam demonstrasi terlebih dahulu, kemudian baru kita putuskan tindakan lanjut," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Beliau berkata demikian ketika ditanya pendirian kerajaan dan bila bantahan rasmi berhubung penglibatan tiga diplomat Singapura yang dilihat mencabul kedaulatan negara akan dibuat.


Hari ini Kedutaan Singapura dalam kenyataannya mendakwa kehadiran ketiga-tiga diplomat tersebut dalam demonstrasi Bersih 3.0 adalah berdasarkan kapasiti peribadi dan bukan arahan kerajaan Singapura.
 

0 comments:

Post a Comment